עתירה לבג"ץ: "רוצים לערוך תרגול הקרבת קרבן פסח בכותל הדרומי"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on עתירה לבג"ץ: "רוצים לערוך תרגול הקרבת קרבן פסח בכותל הדרומי"

    ארגוני המקדש חשבו לקיים את טקס תרגול הקרבת קרבן פסח למרגלות הכותל הדרומי • במשטרה סירבו בסוף השבוע לאשר את האירוע וארגוני המקדש בתגובה – פנו לבג"ץ

    רחבת הכותל הדרומי
    3:06
    19.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר תקף בחריפות: "הסטרא אחרא מנסה לחבל בהילולא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגוני הר הבית והמקדש עתרו לבג"ץ ביום ששי האחרון נגד מפקד מחוז ירושלים במשטרה, לאחר שהוא הודיע ביום חמישי בערב על ביטול האישור שנתנה המשטרה לאירוע תרגול קרבן הפסח, ברחבה למרגלות הכותל הדרומי של הר הבית המכונה "מתחם דוידסון". העותרים, המיוצגים על ידי עו"ד אביעד ויסולי, מבקשים מבג"ץ להורות לממ"ז ירושלים לתת את האישור לתרגול ולהימנע מלהפריע לקיומו.

    מידי שנה בשנים האחרונות מתרגלים ארגוני הר הבית והמקדש את הקרבת קרבן הפסח כהלכתו.  במסגרת זו מובא כבש בן פחות משנה, אשר נשחט על ידי שוחט שהתמחה בשחיטה הלכתית (בפיקוח וטרינר ממשרד החקלאות).  אימוריו ודמו של הקרבן מוקרבים על מזבח בגודל אמיתי. לאחר מכן ניצלה הכבש כהלכתו ובשרו מחולק למשתתפי התרגול.

    "בכל אחד מתרגולי הפסח השתתפו אלפי אנשים, והוא עורר עניין תקשורתי וציבורי רב" אומרים בארגוני המקדש.

    השנה החליטו ארגוני המקדש, לרגל שנת היובל לשחרור הר הבית וחזרתו לריבונות העם היהודי, כי התרגול יתקיים באזור הר הבית.  לשם כך הם בחרו באזור שלמרגלות הכותל הדרומי, בה ניתן לקיים את האירוע. ארגוני המקדש התקשרו בהסכם, עם החברה לפיתוח הרובע היהודי, המפעילה את האתר, לקיום האירוע.

    החברה לפיתוח דרשה כי המשטרה תאשר את האירוע. מנהלי האירוע פנו למשטרה, אשר אישרה את האירוע, אך דרשה להקטינו ולבטל את השחיטה והאש על המזבח. מארגני האירוע אף קיבלו מהמשטרה אישור בכתב לקיום האירוע.

    באופן תמוה בלתי צפוי, וללא כל סיבה נראית לעין, החליט ממ"ז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, ביום חמישי האחרון, לבטל את אישור המשטרה ברגע האחרון – שבעה ימים לפני האירוע. למחרת הוגשה עתירה דחופה לבג"ץ.

    בעתירה טוענים ארגוני המקדש כי המקום נבחר מאחר והוא נמצא בהר הבית, לפנים מן החומה, שלה נקבעה קדושה מיוחדת (מסכת כלים א,ח) "לפנים מן החומה, מקודש מהן – שאוכלין שם קודשים קלים, ומעשר שני".

    "ממ"ז הלוי החליט באופן שרירותי ובניגוד לחוק ולנהלי המשטרה, על ביטול האירוע" אומרים ארגוני המקדש בעתירתם "מבלי לתת לכך כל נימוק וללא כל הגיון או שינוי נסיבות היכול להצדיק זאת.  העותרים משווים את עמדת המשטרה לזו הננקטת על ידה במצעדי הגאווה, בהם המשטרה מביאה אלפי שוטרים לירושלים ועומדת על קיום המצעד כפי שמבקשים המארגנים, על אף כל אירועי האלימות החמורים שאירעו באותם מצעדים.

    העותרים מוחים כנגד ההתייחסות המזלזלת של המשטרה ליהודים המבקשים לקיים אירוע דתי במקום קדוש כהר הבית ומבקשים את התערבותו של בג"ץ לאכוף על המשטרה את קיום האירוע. העותרים בקשו מבג"ץ לקיים דיון דחוף בעתירה. עד ליום א' לא קבע בג"ץ מועד לדיון.



    0 תגובות